درگیری‌های شدید در حومه استان ادلب سوریه

نیروهای ارتش سوریه صبح امروز (دوشنبه) توانستند شهرک «الجبین» را در حومه شمال غربی استان حماه و مشرف به استان ادلب از اشغال تروریست‌های جبهة النصره آزاد کنند.

اخبار بین الملل_ درگیری‌های شدید در شمال غرب استان «حماه» از صبح روز گذشته آغاز شده است. شب گذشته نیروهای ارتش توانستند بلندی‌های استراتژیک «تل الملح» را آزاد و پیشروی به سوی شهرک «الجبین» را آغاز کنند و صبح امروز بتوانند به طور کامل این شهرک را به کنترل خود در آورند.

درگیری‌ها در هفته‌های گذشته در این مناطق شاهد تحولات چشمگیری نبوده و بیش از هر چیزی مناطق کوچک میان تروریست‌ها و ارتش سوریه رد و بدل شده است. صبح امروز نیز نیروهای ارتش توانستند مسیر اصلی «محرده» به «السقیلبیه» را که دو هفته پیش تروریست‌ها توانسته بودند به کنترل خود درآورند؛ آزاد کنند.

نیروهای ارتش به فرماندهی سرهنگ «سهیل الحسن» ملقب به «تایگر» (ببر)، از روز سه‌شنبه هفته گذشته آتش توپخانه شدیدی را بر روی تروریست‌ها در حومه شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب گشوده‌اند تا زمینه برای عملیات‌های پیشروی آماده شود.

این درگیری‌ها همچنین در شرایطی صورت می‌گیرد که دو طرف در تلاش برای کنترل مناطق بیشتر جهت افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات پیش رو در آستانه هستند. مذاکراتی که قرار است برای سیزدهمین بار در پنجشنبه و جمعه هفته جاری آغاز شود و می‌تواند سرنوشت‌ساز شود. تشکیل کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه با حضور معارضان و هیأتی از لبنان و سوریه با حضور اعضای اصلی یعنی ایران، روسیه و ترکیه قرار است در این نشست بررسی شود.