کشیش سیاه پوست: ترامپ از سیاه پوست‌ها و رنگین پوست‌ها متنفر است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه  کشیش ال شارپتون Al Sharpton، چهره برجسته جنبش دفاع از حقوق سیاهان را متهم کرد کلاهبرداری است که از سفید پوست‌ها و ماموران پلیس نفرت دارد.

اخبار بین الملل-  دونالد ترامپ با این حمله لفظی به ال شارپتون بعد از حملات پایان هفته علیه یک نماینده سیاه پوست از شهر بالتیمور، بار دیگر خود را در معرض اتهامات نژاد پرستانه قرار داد.

ترامپ در اظهار نظری درباره یک توییت از ال شارپتون که قصد خود را برای عزیمت به بالتیمور اعلام کرده بود، نوشت ال یک کلاهبردار، یک آشوبگر است. او از سفید پوست‌ها و ماموران پلیس نفرت دارد.

ال شارپتون در پاسخ به سوال روزنامه نگاران در این باره در بالتیمور با ابراز تاسف اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با کارت اختلاف نژادی بازی می‌کند.

این کشیش سیاه پوست و نامزد سابق در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۴، افزود او به ویژه از سیاه پوست‌ها و رنگین پوست‌ها متنفر است.

در این توییت تند جدید که صبح بسیار زود روز دوشنبه منتشر شد، دونالد ترامپ اعلام کرد قصد ندارد از سخنان پایان هفته خود بازگردد که در آن تابلو تیره‌ای از بالتیمور، شهری با اکثریت ساکنان سیاه پوست، درگیر مشکلات اجتماعی و جرم و جنایت ترسیم و از الایجا کامینگز، نماینده سیاه پوست بالتیمور در کنگره به شدت انتقاد کرده بود.

انتقاد‌های ترامپ خشم مخالفان و نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان را که این سخنان ترامپ را نژاد پرستانه ارزیابی کرده بود، برانگیخته است. رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه حملات لفظی خود را از سرگرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییت خود نوشت بالتیمور، تحت مدیریت الایجا کامینگز، بدترین آمار جرم و جنایت را دارد. ۲۵ سال حرافی، بدون عمل! بسیار خسته از شنیدن مزخرفات همیشگی.

ترامپ در اواسط ژوئیه نیز از چهار نماینده دموکرات اقلیت‌ها در کنگره خواسته بود به جایی که از آنجا آمده اند، باز گردند که این اظهارات باعث شد وی به نژاد پرستی و بیگانه ستیزی متهم شود.

جنجال از پایان هفته در شهر بندری بالتیمور واقع در ساحل شرقی آمریکا و یکی از خشونت آمیزترین کلان شهر‌های این کشور متمرکز شده است. از سال ۲۰۱۵ هر ساله بیش از ۳۰۰ قتل در آن اتفاق افتاده است.

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد آنجا جایی بسیار خطرناک و کثیف است، آلوده به موش ها است، هیچ موجود انسانی نمی‌خواهد در آنجا زندگی کند.