سی‌ان‌ان: نژادپرستی ترامپ به ضررش خواهد بود

شبکه تلویزیونی سی ان ان ضمن اشاره به برنامه برگزاری نخستین مناظره ۱۰ نفری نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که قرار است امشب به میزبانی این شبکه در شهر دیترویت - ایالت میشیگان آمریکا - برگزار شود اعلام کرد: امشب شب مهمی خواهد بود، چون نامزد‌های دموکرات در این مناظره درباره برنامه‌های خود و درباره برنامه‌های یکدیگر صحبت خواهند کرد، اما تردیدی وجود ندارد این نامزد‌ها درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز صحبت خواهند کرد.

اخبار بین الملل_ مجری سی ان ان افزود: صبح امروز گزارش جدیدی از کاخ سفید منتشر شد که نشان می‌دهد نگرانی‌هایی درباره حملات رئیس جمهور به شهر بالتیمور - ایالت مریلند- و الایجا کامینگز نماینده آفریقایی تبار این شهر وجود دارد. این گزارش را روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: «چندین مقام کاخ سفید در جریان جلسه‌ای که روز دوشنبه برگزار کرده بودند اتفاق نظر داشتند که حملات رئیس جمهور (به رنگین پوستان آمریکا) کار بد و نادرستی بود. هرگونه منفعت سیاسی ناشی از این حملات و تحریک کردن سفید پوستان حامی ترامپ برای رای دادن به او، ممکن است به علت فاصله گرفتن رای دهندگان میانه‌رو‌تر از رئیس جمهور - در ایالت‌هایی مثل ویسکانسین و میشیگان - خنثی شود در حالیکه دونالد ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آراء رای دهندگان در ایالت‌های ویسکانسین و میشیگان نیاز دارد».

سی ان ان پس از این مقدمه با چند کارشناس درباره افزایش حملات لفظی دونالد ترامپ علیه منتقدان سیاه پوست خود، گفت‌وگو کرد.

هیلاری روزِن، مفسر سیاسی سی ان ان گفت: این کشور (آمریکا) به دنبال رئیس جمهوری است که اتحاد ایجاد کند و با افراد درباره کار‌های درست تعامل داشته باشد. هرگز برای رئیس جمهور یا کارکنان کاخ سفید خوب نیست که بیایند و اینگونه به منتقدان حمله کنند. اینکه مشاوران کاخ سفید تقلا می‌کنند رفتار‌های رئیس جمهور را بررسی و تفسیر کنند - درحالیکه کاملا واضح است رئیس جمهور چه کار‌هایی کرده است - باعث عصبانیت من می‌شود. اقدام رئیس جمهور باورنکردنی است و اکنون جالب است که «نگرانی» این مشاوران دارد به نیویورک تایمز درز می‌کند! یعنی برخی از مشاوران گفتند که رئیس جمهور کار بدی انجام داد. اما برخی دیگر چنین نظری نداشتند و معتقد بودند که کار خوبی کرد!

در ادامه این گفت‌وگو جان آولون، تحلیلگر سیاسی ارشد سی ان ان گفت: استفاده از برگه نژادپرستی در انتخابات کار خطرناکی است. نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۱ درصد زنان و ۵۷ درصد افراد مستقل می‌گویند که قطعا به دونالد ترامپ رای نخواهند داد.

کارِن فینی، سخنگوی سابق ستاد انتخاباتی «هیلاری برای آمریکا» گفت: نظرسنجی پیو در ماه ژوئن نشان داد که حدود ۵۹ درصد جمهوریخواهان و ۹۲ درصد دموکرات‌ها از اقدامات رئیس جمهور آمریکا آزرده و شرمسار شدند. مردم اکنون این پرسش را از خود می‌پرسند که آیا ما چهار سال دیگر می‌توانیم این وضعیت را تحمل کنیم؟