روسیه دعوت پرو را برای مذاکرات درباره ونزوئلا رد کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در مذاکرات بین‌المللی که قرار است ماه آینده میلادی در پرو در خصوص ونزوئلا برگزار شود شرکت نخواهد کرد. 

اخبار بین الملل_ به نوشته رویترز، وزارت خارجه روسیه گفته دلیل رد این دعوت این بوده که پرو از نمایندگان دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا برای شرکت در گفت‌وگوها دعوت به عمل نیاورده است. 

پرو از کشورهای چین، روسیه، کوبا آمریکا و نمایندگان حدود ۱۲ کشور دیگر برای شرکت در مذاکراتی در خصوص ونزوئلا دعوت به عمل آورده بود. این گفت‌وگوها قرار است ۶ آگوست در شهر «لیما»، پایتخت پرو برگزار شوند.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله «نیکلاس مادورو» که به تازگی آغاز شده، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به صورت غیرقانونی رئیس جمهور این کشور خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر دست به اقداماتی از جمله کودتا و جلب حمایت نظامیان علیه مادورو زد که همگی تا کنون شکست خورده‌اند. 

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.