يكي از نمايندگان پارلمان عراق با ابراز تاسف از اظهارات وزير امور خارجه عربستان درباره روابط تهران ـ بغداد تاكيد كرد: دخالتي از سوي ايران در امور عراق وجود ندارد.

به گزارش ایسنا زهیر الاعرجی، از نمایندگان فراکسیون البیضاء(سفید) پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «أین» گفت: سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در اظهارات روز گذشته‌اش بیان کرده بود که حضور نماینده کشورش در کنفرانس سران کشورهای عربی در بغداد به میزان دخالت‌ها و تسلط ایران بر امور عراق بستگی دارد. اما در اینجا تاکید می‌کنم که دخالتی از سوی ایران وجود ندارد. ایران همانند عربستان همسایه ما است و ما احترام متقابلی برای آن قایل هستیم.

وی ادامه داد: ‌ امروز عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور از حاکمیت کامل برخوردار است و اجازه نمی‌دهد که کشورش عرصه درگیری میان کشورهای همسایه و منطقه‌ای قرار گیرد.

الاعرجي با اشاره به اينكه نزديكي روابط با عربستان تنها به نفع دو كشور است و نفعي براي ديگران ندارد، گفت: عراق روابط محكمي با عربستان بر مبناي احترام به خون عربي، احترام به همسايگان، احترام به مرزها و احترام به مسايل كشورهاي عربي دارد.