واکنش وزارت خارجه روسیه به مسدود شدن صفحه توییتر سفارت کشورش در سوریه

در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است مسکو مسدود شدن حساب توئیتری سفارت روسیه در سوریه را به عنوان سانسور و نقض آزادی بیان از سوی این شبکه اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بدون ادای هیچگونه توضیحات صورت گرفته است.

اخبار بین الملل_ پیشتر سفارت روسیه در آفریقای جنوبی ضمن اعلام خبر مسدود شدن صفحه سفارت روسیه در سوریه در توییتر خاطرنشان کرده بود این کار پس از آن انجام شد که در این صفحه یک مطلب حاوی انتقادات از عملکرد "کلاه سفیدها" در سوریه بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت دفاع روسیه منتشر شد.

در بیانیه سفارت مسکو در آفریقای جنوبی گفته شد بسته شدن صفحه توییتری سفارت روسیه در سوریه نشان می‌دهد که حساب‌های کاربری "معمولی" در توییتر از حق داشتن نقطه نظر متفاوت محروم هستند.

گفتنی است سپهبد سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه روز ۲۹ ژوئیه اعلام کرده بود کلاه سفید‌ها فیلم‌های صحنه سازی شده‌ای درباره حملات نیروی هوایی روسیه به تاسیات غیرنظامی در ناحیه کاهش تنش در ادلب تهیه می‌کنند. به گفته سپهبد رووسوکوی این فیلم‌ها سپس برای انتشار اخبار دروغ و بدنام کردن عملیات روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.