دست پشت پرده تل آویو برای اخلال در فروش اف-35 به ترکیه

تارنمای روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت که اسرائیل برای توقف فروش جنگنده های اف 35 به ترکیه، آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در ماههای گذشته با واشنگتن مذاکراتی را برای لغو برنامه خرید اف 35 از سوی ترکیه انجام داده است

دولت آمریکا اعلام کرده سامانه های دفاع موشکی اس 400 ساخت روسیه، جنگنده های اف 35 را به خطر می اندازد و به جامعه اطلاعاتی مسکو برای دستیابی به اطلاعات نظامی کمک می کند.

همچنین، بر اساس گزارش کانال 12 رژیم صهیونیستی، مقامات اسرائیلی نگران افشای اطلاعات در مورد قابلیت های پیشرفته این جنگنده در میان کشورهای منطقه هستند.

اقدامات پشت پرده صهیونیست ها برای اخلال در مبادله اف 35 بین آمریکا و ترکیه این است که رژیم صهیونیستی با لاکهید مارتین شرکت سازنده این جنگنده برای خرید 50 فروند از آنها به توافق رسیده است. لاکهید مارتین تا بحال 16 فروند جنگنده به رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اوایل ماه گذشته میلادی اعلام کرد که برنامه تحویل جنگنده اف 35 را به علت خرید سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه، لغو کرده است.

ترکیه بیش از 100 جنگنده اف 35 به ارزش مجموعا 1.4 میلیارد دلار را سفارش داده بود. آنکارا ادعاهای آمریکا در مورد خطر سامانه های دفاع موشکی اس 400 برای اف 35 را رد کرده است.