هند ۲۵ هزار نیروی نظامی به مرز پاکستان اعزام کرد

مقامات دولتی هند اعلام کردند ۲۵ هزار نیروی نظامی را به مرز‌های بین‌المللی در راجستهان و کشمیر اعزام کرده‌اند.

اخبار بین الملل_ از سال ۲۰۰۳ تاکنون پاکستان و هند مدام یکدیگر را به نقض آتش‌بس و ایجاد ناامنی در مناطق مرزی متهم می‌کنند که نتیجه این بی‌ثباتی ظهور گروه‌های مختلف افراط‌گرا در دو سوی مرز‌های دو کشور است.

خبر اعزام ۲۵ هزار نیروی نظامی هندی به مناطق مرزی پس از آن منتشر می‌شود که وزارت خارجه پاکستان روز سه‌شنبه دیپلمات هند در اسلام‌آباد را فراخوند و اعتراض شدید پاکستان در خصوص نقض آتش‌بس از سوی ارتش هند در مناطق مرزی را به او اعلام کرد.

در تبادل آتش بین نیرو‌های مرزی پاکستان و هند در روز سه‌شنبه دست‌کم ۳ سرباز کشته شدند.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی بهمن ماه پارسال تشدید شد. روز پنج‌شنبه ۲۵ بهمن پارسال یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.

چند روز بعد ۳ جنگنده هندی در عملیاتی انتقام‌جویانه و به منظور «هدف قراردادن مقر تروریست‌ها» به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان وارد شدند. بنابر اعلام منابع پاکستانی در پی عملیات رهگیری جنگنده‌های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.