روزنامه قطری: امارات دیگر تحمل هزینه‌های سنگین جنگ یمن را ندارد

برخی منابع موثق گفتند که تصمیم «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی برای سفر هیأت اماراتی به تهران ضربه‌ای خائنانه به متحد سعودی بود که دائما خواهان تشدید تنش‌ها علیه ایران است.

اخبار بین الملل- روزنامه قطری «الشرق» با اعلام این مطلب نوشت که ریاض همچنین از تصمیم ابوظبی برای خروج نیروهایش از یمن و اکتفا کردن به اداره نیابتی جنگ از طریق شبه‌نظامیان، عصبانی است.

الشرق نوشت: «روزنامه سعودی در خبری سعی کرد که از سفر هیأت نظامی امارات به تهران بکاهد و به نقل از یک منبع آگاه در حاشیه خلیج‌فارس بدون ذکر نام وی نوشت که نشست‌های گارد ساحلی همواره ادامه دارد و چیز جدیدی نیست اما این روزنامه در پایان خبر خود افزود که آخرین نشست گارد ساحلی ایران و امارات در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳ بود که همین امر نشان داد نشست عادی نبوده است».

این روزنامه همچنین نوشت که به عقیده ناظران ازسرگیری نشست‌های گارد ساحلی ایران و امارات نشانه‌ای از تحول در سیاست‌های ابوظبی در قبال مسائل منطقه‌ای است همچنانکه برخی مسؤولان و رهبران منطقه‌ای نیز تأکید کرده‌اند که امارات تغییراتی در سیاست‌های منطقه خود داده است چرا که دیگر تحمل هزینه‌های بالای مشارکت در جنگ یمن را ندارد.

این روزنامه افزود که سفر هیأت نظامی امارات به تهران در شرایط عادی ممکن است امری عادی باشد اما در شرایط کنونی و استثنائی منطقه، اینگونه نیست.

سه‌شنبه گذشته یک هیأت از گارد ساحلی امارات به ریاست «حمدعلی مصباح الاحبابی» به تهران آمد و با سردار «قاسم رضائی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.