فشار پشت پرده ترامپ برای محدودیت در اعطای گرین کارت

مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آژانس گمرک و مهاجرت این کشور را به منظور محدود کردن اعطای گرین کارت تحت فشار قرار داده است.

اخبار بین الملل_ نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت به ایمیل‌های دست یافته که بر مبنای آن استفان میلر، مشاور ترامپ، فرانسیس سیسنا، مدیر سابق آژانس مهاجرت و گمرک را برای تغییر و سخت‌تر کردن قوانینی که محدودیت‌های را برای مهاجران قانونی برای درخواست گرین کارت اقامت این کشور ایجاد می‌کند، تحت فشار قرار داده است.

در ماه آوریل روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد مشاور ارشد ترامپ در نشستی در کاخ سفید از مقامات مهاجرتی این کشور را برای عدم پیشرفت در تغییر قوانین مربوط به مهاجران انتقاد کرد.

ماه گذشته جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ طرحی مهاجرتی را به کابینه آمریکا ارائه کرد که به راه‌های گریز قانونی که بر اجرای قوانین مرزی تاثیر می‌گذارد، پایان می‌دهد و سیستمی بر اساس شایستگی را برای پذیرش مهاجران برای ورود قانونی به این کشور را معرفی کرد.

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چندی پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند. عملیات بازداشت مهاجران چندی پیش آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

ترامپ در حالی این طرح ضدمهاجرتی جدید را ارائه کرده است که در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی زیادی از وضع بد اردوگاه‌های بازداشت مهاجران در آمریکا انتقاد کرده‌اند.