۱۳۷ ضابط استخبارات عربی وأجنبی فی ضیافة الأمن السوری

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی " المنار "، منابع آگاه رسانه‌ای اعلام کردند که سرویس‌های امنیتی سوریه دیروز موفق شدند که بیش از ۱۳۷ افسر اطلاعاتی خارجی را شناسایی و دستگیر کنند.

بر اساس این گزارش، این افسران خارجی طی مقابله نیروهای امنیتی سوریه با افراد مسلح مورد حمایت آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه و فرانسه دستگیر شده اند.

منابع آگاه دیپلماتیک عربی و اروپایی اعلام کردند که این افسران در حملات تروریستی و کشتارهایی که در سوریه صورت می‌گیرد، شرکت داشته اند و علاوه بر آن بر آموزش تروریستها و انتقال سلاح به آنان و مجهز کردن و آموزش دستگاههای پیشرفته مخابراتی نظارت داشتند و سلاح‌های مورد نیاز تروریست‌ها را به دست آنها می‌رساندند.

این منابع به نقل از برخی طرفهای " میانجیگر " از چند کشور که تلاش دارند، افسران خارجی را آزاد کنند، اعلام کردند سازمانهای امنیتی سوری با این میانجیگریها مخالفت کرده‌اند و بر ادامه تحقیق از آنان اصرار می‌ورزند و از همان ابتدای دستگیری آنان نیز اطلاعات مهم و حساسی دریافت کرده اند که مهر تأییدی بر اسناد و نقشهای توطئه آمیز و خرابکارانه این کشورها علیه ملت سوریه و مشارکت آنان در قتل و تروریسم است.

بر اساس این گزارش، این افسران دارای تابعیت‌های مختلف سعودی، قطری، فرانسوی، تونسی، ترکی، اماراتی، پاکستانی و آفریقایی هستند. در میان این افسران شماری از افسران مزدور هستند که برای آمریکا و اسرائیل در افغانستان و لیبی و الجزایر کار می کنند.

این درحالی است که اسناد زیادی از حضور و فعالیتهای تروریستهای سعودی و خارجی دیگر در سوریه علیه دولت اسد وجود دارد با این وجود مجامع بین المللی از این امور چشمپوشی میکنند و به تداوم تهدیدها علیه دمشق ادامه میدهند.