مکزیک خواستار استرداد عامل تیراندازی ال پاسو شد

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک، حادثه تیراندازی شهر ال‌ پاسو در ایالت تگزاس آمریکا را اقدام «تروریستی» خواند و اعلام کرد دادستان کل مکزیک موضوع درخواست استرداد عامل این جنایت که در بازداشت پلیس به سر می‌برد را بررسی می‌کند.

اخبار بین الملل_ ابرارد گفت این فرد برای مکزیک یک تروریست است. وزیر خارجه مکزیک همچنین در توئیتر از سفر خود به ال‌ پاسو و دیدار با آسیب‌دیدگان این حادثه خبر داد. او افزود وزارت خارجه در حال تنظیم دادخواستی علیه کسانی است که مسئول فروش سلاح تهاجمی به عامل تیراندازی هستند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی تیراندازی شنبه ۱۲ مرداد در فروشگاهی در ال پاسو جان ۲۰ تن را گرفت و ۲۶ زخمی برجا گذاشت. شش نفر از جان باختگان و هفت نفر از زخمی‌های این حادثه شهروند مکزیکی بودند. عامل این تیراندازی مرگبار در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت شهر ال‌ پاسو در ایالت تگزاس در مرز مکزیک، جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است.

کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به فاجعه تیراندازی در فروشگاه والمارت، خواستار بازنگری در قانون حمل سلاح در این کشور شدند. به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، بر اساس گزارش‌های منتشره، از روز شنبه تا یک‌شنبه ۸۱ مورد تیراندازی در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آن‌ها دستکم ۲۴ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۳۲ هزار و ۸۵۰ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده که در نتیجه آن‌ها ۸۶۵۶ نفر کشته و ۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر زخمی شدند. ۳۸۶ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۷۸۸ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند.