بولتون:‌ تا زمانی که مادورو هست مخالف انتخابات جدید در ونزوئلا هستیم

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت که آمریکا با انتخابات جدید در ونزوئلا در حالی که «نیکلاس مادورو »‌ رئیس جمهور این کشور همچنان در قدر است مخالف است.

اخبار بین الملل- وی مدعی شد که دولت مادورو می‌تواند نتیجه انتخابات را به نفع خود دستگاری کند.

بولتون که در جمع خبرنگاران در لیما در پرو صحبت می‌کرد،‌ افزود که ماکرات در حال انجام میان دولت مادورو و مخالفان در «باربادوس» جدی نبوده و به مادورو اجازه می‌دهد تا زمان بخرد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

این در حالی است که  «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نظراتی که خرداد ماه از او افشا شد از وجود تفرقه میان مخالفان ونزوئلا گلایه کرده و به وضعف‌های آنها اعتراف کرده بود. او در آن جلسه گفته اختلافات میان معارضان تنها چند ماهی است که علنی شده، اما او از روزی که رئیس سیا شده بود متوجه آن شده و ترامپ در تلاش برای رتق و فتق آن بوده است.