به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "جعبل الاحمدي" روز پنجشنبه در گفت وگویی، با اشاره به اینکه انتقال مسالمت آميز قدرت در يمن بزرگترين دروغ در تاريخ اين كشور است، تصريح كرد: سازمان اطلاعات آمريكا با بكارگيري و دستاويز قرار دادن مترسك القاعده همچنان بازي گردان معركه در يمن است تا بتواند انقلاب مردمي اين كشور را در اختيار گرفته و به نفع خودش مصادره كند.

فعال سیاسی یمنی، گفت: القاعده تنها در مناطق جنوبی یمن حضور دارد و آمریکایی ها و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می خواهند از القاعده استفاده کرده و جنبش معارضان جنوبی حاضر در صحنه را هدف قرار دهند.

الاحمدی آمریکا را متهم کرد که از احمد علی عبدالله صالح فرزند دیکتاتور یمن به عنوان شریک اساسی خود در به اصطلاح مبارزه با تروریسم استفاده می کند و واشنگتن می خواهد فرماندهان نظامی در یمن روی کار باقی بمانند و ساختار ارتش تغییر نکند.

جعبل الاحمدی دعوت رژيم يمن از جريان هاي سياسي براي گفت وگو را از ابتدا شكست خورده دانست و تصريح كرد: برخي جريان هاي سياسي جنوب يمن پرچم جدايي طلبي را در دست گرفته اند، زيرا ظلم و ناديده گرفته شدن حقوق خود در رژيم گذشته را مشاهده كرده اند و لازم است كه به اين جريانها توجه شود، زيرا در غير اين صورت هرگونه گفت وگويي شكست خواهد خورد