به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، سوءظنها پس از آن افزايش يافت که تفاوت آماري که دو شبکه تلويزيوني عربي العربيه عربستان و الجزيره قطر از شمار کشتهشدگان ماه فوريه در سوريه اعلام کردند به بيش از ۲۷۸ تن رسيد.

فاحش‌ترین اختلاف به آماری مربوط می‌شود که ۱۴ بهمن(۳ فوریه) از سوی این دو شبکه خبری تلوزیونی ارائه شد. در آن تاریخ شبکه العربیه از کشته شدن ۳۳۰ نفر خبر داد، حال آن که شبکه الجزیره شمار کشته‌شدگان را ۹۵ تن اعلام کرد.

همچنین، شبکه العربیه شمار کل کشته‌شدگان ماه فوریه را ۲۱۷۰ و شبکه الجزیره ۱۹۸۲ نفر اعلام کردند.

اختلاف در آمارها در این دو شبکه تلویزیونی گویای آن است که تفاوت بین ارقام ادعا شده و شمار واقعی تلفات، پرسش‌ها و تردیدهایی را برانگیخته است.

این در حالی است که هیچ کدام از این رسانه‌های عربی در سوریه خبرنگار ندارند.

در همین حال، رسانه‌های طرفدار غرب نیز درباره شمار کشته شدن شهروندان شیعه و نیز نیروهای امنیتی و پلیس سوریه در درگیری‌ها با تروریست‌های مسلح سلفی سکوت اختیار کرده‌اند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون، شاهد ناآرامی‌هایی است که به نظر می‌رسد از خارج حمایت می‌شوند.

گروه‌های مخالف و غرب اکنون که آشکارا از ارسال سلاح برای نیروهای مخالف دولت دمشق در شمال سوریه حمایت می‌کنند، دولت بشار اسد را به کشتار تظاهرکنندگان متهم می‌کنند.

اما دمشق گروه‌های تروریستی مسلح را عامل شورش‌ها و خرابکاری‌ها می‌داند و تاکید می‌کند این ناآرامی‌ها از خارج سازماندهی می‌شوند.

امريکا، انگليس، فرانسه و کشورهايي مانند عربستان سعودي، قطر و ترکيه تا کنون از اقدامات عليه دولت بشار اسد حمايت کردهاند.