یمن: 42 هزار بیمار به دلیل محاصره فرودگاه صنعاء فوت کردند

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز چهارشنبه بیانیه‌ای را در خصوص خسارت‌های جانی ناشی از محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعاء منتشر کرده است.

اخبار بین الملل_ به گزارش پایگاه خبری انصارالله، در این بیانیه آمده که بیش از 42 هزار مجروح و بیمار یمنی به دلیل اقدام ائتلاف سعودی در محاصره و بستن فرودگاه بین‎المللی صنعاء طی سه سال اخیر، جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که در حال حاضر بیش از 350 هزار بیمار(سرطانی، کلیوی، قلب و...) برای درمان و معالجه نیاز به سفر به خارج از کشور را دارند و این به جزء تعداد کودکان یمنی و زنان و مردانی است که به دلیل حملات هوایی ائتلاف سعودی طی 53 ماه گذشته مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در بیانیه خود بسته شدن فرودگاه صنعاء طی سه سال اخیر را محکوم کرد و عربستان و همپیمان آن را مسئول تبعات این محاصره خواند.

در این بیانیه از سازمان ملل و نهادهای بین‎المللی خواسته شده که سکوت خود در قبال این تراژدی فاجعه‎آمیز را که به فوت هزاران نفر از شهروندان یمنی منجر شده، بکشنند و با انجام تحرکات جدی و صدور بیانیه‎های محکومیت‌آمیز علیه متجاوزان، برای رفع محاصره فرودگاه مذکور اقدام کنند.

ائتلاف سعودی اکنون پنج سال است که وارد جنگ با یمن شده است و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور را کشته و زخمی کرده است.

ائتلاف متجاوز حدود دو سال از آغاز جنگ اقدام به محاصره فرودگاه مهم صنعاء کرده تا بیماران یمنی نتوانند در خارج از یمن مداوا شوند و یا اینکه کمک‎های بشردوستانه شامل دارو و غذا به راحتی وارد شمال یمن شود.