انصراف " عمر سلیمان " از انتخابات مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "مروه منیر" اعلام کرد، در حالیکه انتظار میرفت، عمر سلیمان طی روزهای جمعه و شنبه نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری مصر را اعلام کند، از شرکت در این انتخابات انصراف داد.

منابع آگاه تاکید کردند: دلیل کناره‌گیری عمر سلیمان از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به دو دلیل صورت گرفته است.

آنان می‌گویند: فشارهای وارده از سوی شورای عالی نظامی بر عمر سلیمان و اعلام نامزدی " منصور حسن "، رئیس شورای مشورتی مصر در انتخابات یکی از دلایل کناره‌گیری عمر سلیمان از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

منابع مذکور دومین دلیل کناره‌گیری عمر سلیمان از انتخابات ریاست جمهوری مصر را تایید منصور حسن از سوی جماعت اخوان المسلمون و شورای عالی نظامی حاکم بر مصر و برخی از احزاب این کشور است.

جماعت اخوان المسلمون و شورای عالی نظامی حاکم بر مصر و برخی از احزاب سیاسی این کشور اعلام کرده‌اند که منصور حسن چه به صورت نامزد توافقی در انتخابات شرکت کند، چه به صورت مستقل از وی را تایید خواهند کرد.

عمر سلیمان، معروف به مرد آهنین مصر در زمان ریاست جمهوری حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر ریاست سرویس اطلاعات و امنیت مصر را بر عهده داشت و به دلیل قساوت قلب و سنگدلیش مصری‌ها او را مرد آهنین می‌نامند.

سلیمان روابط بسیار نزدیکی با سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی – موساد و همچنین سرویس اطلاعات و جاسوسی آمریکا – سیا داشت.

در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه مصر حسنی مبارک وی را به عنوان معاون خود انتخاب و معرفی کرد.