آزمایش موشکی کره شمالی قدرت‌نمایی در مقابل سئول و واشنگتن بود

کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ در نمایش قدرتی در مقابل رزمایش مشترک نظامی واشنگتن-سئول، آنچه که به نظر دو موشک کوتاه‌بُرد بود را روز شنبه پرتاب کرد.

اخبار بین الملل-  ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه ارتش کره شمالی در حال انجام رزمایش‌های تابستانی خود است، به احتمال زیاد آزمایش‌های موشکی بیشتری انجام می‌دهد.

آزمایش موشکی کره شمالی درست چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نامه‌ای بسیار زیبا از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دریافت کرده است. این در حالی است که پس از دیدار ۳۰ ژوئن کیم و ترامپ در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره، کره شمالی چندین آزمایش موشکی و راکتی انجام داده است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد دستکم یک موشک پرتاب شده و به نظر می‌رسد این آزمایش موشکی شبیه موشک‌های کوتاه‌بُرد قبلی پیونگ یانگ است. اما خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد کره شمالی ۲موشک ناشناس دیگر را با پرتاب آن‌ها از ساحل شرقی خود، آزمایش کرد. ارتش کره جنوبی نیز پرتاب دو موشک از سوی پیونگ یانگ را تائید کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران تلاش کرد باز هم آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد و گفت باز هم می‌گویم، هیچ آزمایش اتمی صورت نگرفته است. این موشک‌ها همگی کوتاه‌بُرد بودند. آزمایش موشکی بالستیک انجام نشد. هیچ موشک دوربُردی پرتاب نشد.

هفته گذشته رهبر کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشک‌های تاکتیکی هدایت شونده سه شنبه گذشته هشداری به مانور‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بودند. طبق این گزارش کیم جونگ اون اعلام کرد، آخرین آزمایش موشکی فرصتی برای ارسال هشداری مناسب به مانور مشترک نظامی بود که اکنون از سوی مقامات آمریکایی و کره جنوبی در جریان است.

آزمایش موشکی کره شمالی که پنجمین مورد مشابه در کمتر از سه هفته گذشته بود، در میان مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده با واشنگتن اجرا شد.