واکنش نجباء عراق به شهادت ابراهیم الحوثی: با انصارالله یمن همدردیم

سخنگوی «مقاومت اسلامی نُجَباء» در پی ترور برادر رهبر انصارالله یمن که از فرماندهان ارشد این جنبش به‌ شمار می‌رفت، بیانیه‌ای صادر کرد.

اخبار بین الملل- «نصر الشِمَّری شهادت مجاهد سید ابراهیم بدرالدین الحوثی به‌دست مزدوران صهیونیسم و استکبار جهانی را خنجری در بازوی مجاهدان صابر توصیف کرد و گفت، دشمنان نمی‌دانند که غایت آرزوی این سید مجاهد و برادران و همرزمانش، شهادت در راه خدا و رضوان و قرب اوست».

وی با تأکید بر اینکه «خون پاک شهدا نویدبخش پیروزی و طلیعه فتح است»، اضافه کرد: ما در مقاومت اسلامی نُجَباء این شهادت را به خانواده شهید و ملت صبور یمن تهنیت گفته و همدردی برادرانه خودمان را با آن‌ها اعلام می‌کنیم؛ چرا که پیروزی آن‌ها پیروزی ماست و هر زخم و رنجی که آن‌ها را به‌درد آورد، گویی ما هم بدان دچار شده‌ایم.

سخنگوی نُجَباء در پایان افزود: این شهادت نشان‌گر شکست دشمنان در نبرد میدانی و عجز آنان از رویارویی مردانه است.

وزارت کشور یمن دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ابراهیم بدرالدین الحوثی» از اعضای سرشناس جنبش انصارالله و برادر «عبدالملک الحوثی» به دست مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به شهادت رسیده است. 

حزب‌الله لبنان نیز دیروز در پیامی شهادت این رزمنده یمنی را بشارتی برای پیروزی‌های آتی دانست و تأکید کرد که از تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن هیچ طرفی جز رژیم صهیونیستی نفع نمی‌برد.