افزایش کشته‌های رانش زمین در میانمار

شمار کشته شدگان رانش زمین ناشی از باران‌های موسمی در شرق میانمار به ۳۴ نفر افزایش یافت. این در حالی است که تلاش نیرو‌های امدادی برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد.

اخبار بین الملل_ خبرگزاری فرانسه از زبان یک مقام محلی گزارش داد: ما ۳۴ جسد را کشف کرده‌ایم و جستجو‌ها برای یافتن اجساد کشته شدگان همچنان ادامه دارد. مقامات میانمار معتقدند بیش از ۸۰ نفر همچنان در شمار مفقود شدگان قرار دارند. تیم امداد و نجات شب گذشته در حال جستجو برای یافتن اجساد کشته شدگان بودند و تلاش‌ها برای یافتن افراد زنده و کشف اجساد از میان گل و لای ادامه داشت.

یکی از ساکنان این مناطق گفت دو نفر از دخترانش و پنج نفر از دیگر بستگانش در شمار مفقود شدگان قرار دارند و تنها او موفق شده زنده بماند؛ چرا که او تنها چند دقیقه زودتر خانه را ترک کرده بود تا از نزدیک شاهد جریان سیل باشد.

تیم امداد صبح امروز شنبه نیز اجساد کشته شدگان را در داخل پلاستیک و در پشت کامیون قرار دادند. حدود ۸۹ هزار نفر در پی سیل‌های چند هفته اخیر آواره شده‌اند؛ طبق اعلام دفتر سازمان ملل در امور انسان دوستانه، بسیاری از آن‌ها آماده هستند تا به خانه‌های خود بازگردند.

ویتنام نیز این هفته سیل سنگینی را تجربه کرد و دست کم هشت نفر جان خود را از دست دادند.