امارات پشت پرده همه اتفاقات عدن است

همزمان با چهارمین روز جنگ نیابتی عربستان سعودی و امارات در شهر «عدن»، «محمد الحمیری» وزیر مشاور در امور پارلمان دولت منصور هادی در صفحه فیس بوک خود به طور علنی به امارات متحده عربی حمله کرد.

اخبار بین الملل_ به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، او نوشت: «دولت مستقر در عدن با در حال مقابله با سلاح‌ها و امکانات امارات است و دیگر نمی‌توان در خصوص شرایط عدن منافقانه سکوت کرد.»

الحمیری افزود: «تمام مسئولان در عدن از وزیر کشور گرفته تا مقامات رده پایین به من گفته‌اند که دولت با امکانات و سلاح‌های کشور امارات متحده عربی مواجه است. سلاحی که شبه نظامیان با آن می‌جنگند سلاح امارات است. پول‌ها، مستشاران نظامی و جنگنده‌ها همه از سوی امارات است. متأسفانه هر خونی که از سوی دو طرف در یمن ریخته می‌شود با حمایت مالی امارات رقم می‌خورد.»

او همچنین مدعی شد که نیروهای وابسته به دولت منصور هادی علی رغم کمبود امکانات، مقاومت می‌کنند.

وزیر مشاور در امور پارلمان دولت منصور هادی در ادامه از عربستان سعودی خواست تا دخالت کرده و مانع از بروز یک «فاجعه» در عدن شود. او مدعی شد که این درگیری‌ها به نفع ایران است.

در واکنش به این ناآرامی‌ها «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات امروز  گفت که این کشور خواهان پایان دادن به تنش‌ها در عدن واقع در جنوب یمن است.

در ادامه درگیری‌ها که از روز چهارشنبه میان شبه نظامیان شورای انتقالی با نیروهای وابسته به دولت منصورهادی در شهر «عدن» آغاز شده؛ عصر امروز (شنبه) خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن سقوط کرده است.