تسلیت ائتلاف مقاومت فلسطین برای شهادت «سید ابراهیم الحوثی»

ائتلاف «گروه‌های مقاومت فلسطین» روز شنبه با صدور بیانیه‎ای، شهادت «سید ابراهیم بدرالدین الحوثی»، برادر رهبر جنبش انصارالله یمن را تسلیت گفت.

اخبار بین الملل_ به گزارش پایگاه خبری العهد، در بیانیه گروه‎های مقاومت فلسطین، «جنایت ترور سید ابراهیم الحوثی و کشتار مردم یمن» محکوم شده است.

ائتلاف «گروه‎های مقاومت فلسطین» افزود: «شهادت رهبران و فرماندهان جنگ‌ها برای دفاع از وطن و حقوق، دلیلی بر اخلاص و وفا به جهاد در مقابله با دشمنان است».

وزارت کشور یمن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ابراهیم بدرالدین الحوثی» از اعضای سرشناس جنبش انصارالله و برادر «عبدالملک الحوثی» به دست مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی به شهادت رسیده است.

در این بیانیه ضمن تسلیت به مردم یمن و شخص «عبدالملک الحوثی»، همچنین آمده است که تلاش حداکثری برای انتقام خون وی انجام خواهد شد.

شبکه العربیه در خبر خود، «ابراهیم بدرالدین حوثی» را از فرماندهان اصلی جنبش انصارالله معرفی کرده که تا کنون در بسیاری از نبردها، از جمله ورود به شهر «صنعاء» حضور مأثر داشته است. این شبکه مدعی شد که وی دو روز گذشته در جریان یک کمین مسلحانه در ورودی شمال شهر صنعاء به شهادت رسیده است.

ابراهیم الحوثی متولد ۱۹۷۸ (۴۱ ساله) در حومه شهر صعده در شمال یمن است. او در جریان درگیری با شبه نظامیان دولت منصور هادی در صنعاء در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ نقش فرماندهی را بر عهده داشت که منجر به فرار «منصور هادی» به «عدن» و سپس به عربستان سعودی شد.