ترامپ با تمسخر بایدن به تحریف سخنان او پرداخت

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توییتر تلاش کرد با بهره‌گیری از گاف اخیر جو بایدن ، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و معاون پیشین باراک اوباما ، به تمسخر او بپردازد، اما در نقل‌قول سخنان او به تحریف آن پرداخت و کلمات «حقیقت‌ها» و «واقعیت» را جابه‌جا کرد.

اخبار بین الملل- ترامپ در توییتر خود این نامزد دموکرات را مناسب سمت ریاست‌جمهوری ندانست و نوشت: «جو بایدن گفت ما به واقعیت‌ها اعتقاد داریم، نه به حقیقت. آیا کسی واقعا پیدا می‌شود که فکر کند این فرد شایسته ریاست‌جمهوری است؟ ما در دنیای واقعا بزرگ و پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم. جو حساب دستش نیست!»

این توئیت به سخنان اخیر بایدن در نمایشگاه ایالتی آیووا اشاره دارد که در آنجا گفته بود «ما علم را بر تخیل ترجیح می‌دهیم. حقیقت را بر واقعیت‌ها ترجیح می‌دهیم». همان‌طور که توییت ترامپ نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا از روی عمد و یا غیرعمد در نقل قول از بایدن کلمات «حقیقت» و «واقعیت‌ها» را جابه‌جا کرده است.

انتقادات به بایدن پس از آن آغاز شد که او روز پنج‌شنبه در میان مردم گفته بود «ما عقیده داریم که اگر فقیر باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید. کودکان فقیر هم مثل کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند». اما، او بلافاصله اظهارات خود را اصلاح و اعلام کرده بود «کودکان ثروتمند، کودکان سیاهپوست، کودکان آسیایی. نه واقعا منظورم این است. آن‌ها می‌توانند هر کاری که افراد دیگر انجام می‌دهند انجام دهند».

برخی، این سخنان بایدن را نژادپرستانه دانسته و انتقاد‌های گسترده‌ای نسبت به آن داشتند. حساب توییتری «ترامپ وار روم» که مستقیما بوسیله ستاد انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ اداره می‌شود هم ویدئویی از این اظهارات نژادپرستانه جو بایدن منتشر کرد؛ اما قسمت دوم حرف‌های او که این جمله‌اش را اصلاح کرده بود، منتشر نکرد. ترامپ وار روم در توییتر نوشت «جو بایدن: کودکان فقیر هم مثل کودکان سفیدپوست باهوش و با استعداد هستند».

به دنبال آن، ستاد انتخاباتی جو بایدن هم به آن واکنش نشان داد و این اقدام ستاد انتخاباتی ترامپ را محکوم کرد. ستاد انتخاباتی جو بایدن در توییتر نوشت «ستاد انتخاباتی ترامپ این ویدئو را بدون بخش اصلاح شده اظهارات جو بایدن منتشر کرد که کارش بسیار نفرت انگیز است».