سخنگوی کاخ کرملین: اعتراض‌های اخیر بحران ایجاد نکرده است

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) روز سه‌شنبه اعلام کرد که اعتراضات هفته‌های اخیر در مسکو «بحران سیاسی» در روسیه ایجاد نکرده است.

اخبار بین الملل_ به گزارش خبرگزاری «رویترز» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما با بسیاری از افراد که ناآرامی‌ها را یک بحران سیاسی می‌خوانند، موافق نیستیم. اعتراضات در بسیاری از کشورهای جهان رخ می‌دهد. آن‌ها ناشی از موارد خاص هستند.»

بر اساس این گزارش، به دنبال برخی اعتراض‌ها به ممانعت از حضور تعدادی از نامزدهای اپوزیسیون در انتخابات شورای شهر مسکو، منابع رسانه‌ای روز شنبه از تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز در مسکو و بازداشت صدها نفر خبر دادند.

به گزارش شبکه  خبری «راشا تودی»، تظاهرات روز شنبه در حمایت از نامزدهای مخالف دولت روسیه که از حضور در انتخابات شورای شهر مسکو منع شدند، به بازداشت تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات منجر شد.

 به گزارش رویترز، پسکوف در خاتمه گفت که اقدامات پلیس در مقابله با ناآرامی‌های اخیر قابل توجیه بوده، اما مواردی از اقدامات افراطی پلیس در دست بررسی قرار گرفت.

مسکو در روزهای گذشته نیز بابت نمایش فیلم‌های مرتبط با برگزاری تجمعات غیر قانونی در روسیه در صفحات یوتیوب، به شرکت آمریکایی «گوگل» هشدار داد.

«روسکام نادزور» نهاد  نظارت بر امور ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه یکشنبه از شرکت گوگل خواست پخش تبلیغات مرتبط با تجمعات گسترده غیرقانونی در روسیه را از کانال‌های یوتیوب قطع کند.