ولخرجی ولیعهد عربستان برای میزبانی مسابقه بوکس

مجتهد، فعال مشهور سعودی فاش کرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی چهار میلیارد دلار برای میزبانی مسابقه بوکس هزینه کرده است!

اخبار بین الملل_ پایگاه اینترنتی العهد لبنان نوشت: مجتهد فاش کرد محمد بن سلمان ثروت‌های هنگفتی برای طرفی که مسابقه جهانی بوکس را برگزار خواهد کرد، هزینه کرده است که به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است و این رقم با در نظر گرفتن پاداش‌های بوکس‌کاران، به ۴ میلیارد دلار می‌رسد.

قرار است این مسابقه بین «اندی روئیز جونیور» آمریکایی و «آنتونی جاشوا» بوکس کار انگلیسی برگزار شود.

مجتهد با انتشار چند پیام توئیتری نوشت اگر بن سلمان مبلغ هنگفتی به طرف برگزارکننده پرداخت نمی‌کرد و هزینه هنگفتی برای پاداش به بوکس‌کاران در نظر نمی‌گرفت، دو باشگاه با برگزاری مسابقه در عربستان موافقت نمی‌کردند.

ولیعهد سعودی ۳۲۰ میلیون دلار را به آنتونی جاشوا و ۲۵۰ میلیون دلار را به اندی روئیز جونیور پرداخت کرد. این در حالی است که مجتهد نوشت «پرداخت ۳۰ یا ۴۰ میلیون دلار به هر یک از آن‌ها کفایت می‌کرد.»

از سوی دیگر، رئیس فدراسیون جهانی بوکس به برگزاری مسابقه در شهر ملک عبدالله اعتراض کرد، زیرا دارای ویژگی‌های مد نظر نیست.

مجتهد افزود: بن سلمان «برای احداث رینگ، سکو‌ها و همه خدمات راهبردی در شهر الدرعیه بر اساس ویژگی‌های مطلوب با هزینه‌های حدود دو میلیارد دلار اقدام کرد.»

وی اعلام کرد: «افزون بر آن، صدور ویزا برای هر کسی برای حضور در مسابقه، اجازه خودنمایی زنان در رینگ، فراهم کردن بساط شراب و تفریح به شیوه غربی‌ها از دیگر ماجرا‌های این مسابقه است و دستکم چهار میلیارد دلار معادل ۱۵ میلیارد ریال عربستان برای تحقق فانتزی‌های بن سلمان هزینه خواهد شد.»

این پایگاه در ادامه نوشت: قرار است ریاض هفتم دسامبر میزبان مسابقه بین آنتونی جاشوا و اندی روئیز باشد.

این مسابقه در محله تاریخی الدرعیه از توابع ریاض که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از توابع ریاض برگزار خواهد شد.