بازدید نخست وزیر عراق از محل انفجار انبار مهمات در جنوب بغداد

«عادل عبدالمهدی» نخست‎وزیر عراق امروز (سه‎شنبه) به همراه وزیر کشور و دو فرمانده الحشد الشعبی، به محل وقوع انفجار دیروز در اردوگاه «الصقر» واقع در جنوب بغداد رفته و از آن بازدید به عمل آوردند.

اخبار بین الملل_ دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت که «عبدالمهدی با بازدید از محل انفجار دیروز انبار مهمات در جنوب بغداد، از نزدیک در جریان واقعیت حادثه قرار گرفت و گزارش‎های اولیه مربوط به این انفجار را دریافت کرد».

به گزارش وبگاه خبری الوحده، در ادامه بیانیه آمده است: «عبدالمهدی دستور داد تا خسارت لازم به خانواده شهروند عراقی که بر اثر اصابت ترکش‎های ناشی از وقوع انفجار به شهادت رسید، پرداخته شود».

دفتر نخست‎وزیری عراق تاکید کرد که «دستور مقتضی برای ادامه تحقیقات درباره دلایل وقوع این حادثه و انجام اقدامات لازم برای سلامت همه اردوگاه‌ها و انبارهای مهمات نیروهای مسلح به منظور جلوگیری از تکرار چنین حادثه تاسف‌باری صادر شده است».

در این بیانیه همچنین آمده که آقای عبدالمهدی از تلاش نیروهای مسلح، پلیس فدرال و الحشد الشعبی برای اطفای حریق انبار مهمات که تا بامداد امروز ادامه داشته، تقدیر و تشکر کرد.

فرماندهی عملیات بغداد گفته که روز دوشنبه انبار مهمات اردوگاه الصقر متعلق به سازمان الحشد الشعبی منفجر شد که به دنبال آن یک نفر کشته و 29 نفر زخمی شدند.