نشست سه جانبه عربستان، امارات و یمن

پایگاه اخبار الیوم به نقل از برخی منابع از اطلاعات مهمی در خصوص آینده یمن و توافقات صورت گرفته در این خصوص خبر داد.

اخبار بین الملل_ این منابع اعلام کردند طبق دیدار برگزار شده میان عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن با پادشاه عربستان، قرار است نشستی سه جانبه با حضور یمنی‌ها، سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای حل تمامی مسائل یمن و نیز ناآرامی‌های عدن برگزار شود.

این منابع در ادامه به پایگاه اخبار الیوم گفتند: در این نشست سه جانبه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی حضور خواهند داشت و در خصوص سرنوشت یمن برای سال‌های آینده و توافقنامه‌هایی که از سوی ریاست جمهوری (مستعفی) یمن صادر خواهد شد، گفت‌وگو خواهند کرد.

این منابع در ادامه اعلام کردند: شورای انتقالی به زودی در دولت جدیدی که قرار است تشکیل شود، شرکت داده خواهد شد و چهار وزارتخانه از جمله وزارت کشور به این شورا سپرده خواهد شد؛ همچنانکه پست نایب رئیس ستاد ارتش و فرماندهی یکی از مناطق نظامی و نیز نفر سوم شماری از وزارتخانه‌ها به این شورا سپرده خواهد شد. شورای انتقالی همچنین اداره سه استان جنوبی را بر عهده خواهد گرفت.

این منابع در ادامه اعلام کردند ولیعهد سعودی روز گذشته گفت‌وگو‌هایی را برای نزدیکی دیدگاه‌های منصور هادی و محمد بن زاید به منظور پایان بخشیدن به این بحران فزاینده و دستیابی به راه حلی مورد رضایت تمامی طرف‌ها، از جمله تقسیم قدرت و شریک کردن شورای انتقالی در تشکیل دولت به انجام رسانده است.