10 داعشی در صحرای الانبار کشته شدند

دستگاه مبارزه با تروریسم روز سه‎شنبه بیانیه‎ای را در خصوص عملیات نیروهای خود در صحرای الانبار (غرب عراق) منتشر کرد.

اخبار بین الملل_ به گزارش اسکای نیوز، در این بیانیه آمده که «نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق روز سه‌شنبه 10 نفر از تروریست‎های داعشی را در صحرای الانبار کشته و پنج نفر را دستگیر کردند».

در بیانیه دستگاه مذکور تاکید شده که «نیروهای یگان مهندسی سرویس مبارزه با تروریسم امروز (سه شنبه) بر اساس یک سری اطلاعات دقیق، در صحرای الانبار و در مناطق الرطبه و وادی حوران عملیات هلی‌بُرن انجام دادند».  

این بیانیه افزود: «در عملیات هلی‌برن، 10 تروریست داعشی که دو تن از آنها کمربند انتحاری به کمر بسته بودند، کشته و پنج نفر دیگر بازداشت شدند. علاوه بر آن، چند پایگاه داعش در حملات هوایی متعدد منهدم شد».

نیروهای دستگاه ضد تروریسم عراق دیروز(دوشنبه) نیز در چند منطقه مهم استان‌های دیاله(شرق) و الانبار(غرب)، عملیات هلی‌بُرن انجام داده بودند که مجموعا 10 نفر از عناصر تروریستی داعش در دو استان مذکور کشته شدند.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال 2014، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال 2017 تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار انجام می‎دهند.