لغو صدها پرواز در ژاپن در پی وقوع طوفان

شبکه تلویزیونی ان اچ ک ژاپن اعلام کرد توکیو روز چهارشنبه به بیش از ۳۰۰ هزار نفر توصیه کرد در پی وقوع طوفان حاره‌ای در این مجمع الجزایر خانه‌های خود را تخلیه کنند و شرکت‌های هواپیمایی نیز صد‌ها پرواز برنامه ریزی شده خود را لغو کردند.

اخبار بین الملل_ اداره هواشناسی ژاپن اعلام کرد طوفان حاره‌ای کروسا -که طی آن سرعت باد به ۱۰۸ کیلومتر در هر ساعت می‌رسد - در حال حرکت به سوی شمال غربی ژاپن است و پیش بینی می‌شود صبح روز پنجشنبه سبب بارش‌هایی شود.

ان اچ ک گزارش داد ­توصیه‌هایی برای تخلیه  ۳۱۰ هزار تن از ساکنان صادر شده است و حدود ۳۵۰ پرواز برنامه ریزی شده برای روز پنجشنبه لغو شده اند.

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن در نشست کابینه اعلام کرد: "اجازه دهید از مردم بخواهم به خوبی آماده شوند و هشیار باشند و اقدامات لازم همانند تخلیه زودهنگام را انجام دهند. "

اداره هواشناسی ژاپن پیش بینی کرد طی ۲۴ ساعت تا ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنجشنبه، تا یک متر باران در شیکوکو کوچک‌ترین جزیره از چهار جزیره اصلی ژاپن باریده شود.

طی بارش‌های حاره‌ای و جاری شدن سیل در بخش‌هایی از غرب ژاپن در سال گذشته، بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

در پی موج گرما طی روز‌های اخیر در ژاپن, ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، اداره مدیریت فجایع و آتش نشانی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد از میان ۱۲ هزار و ۷۵۱ نفری که به سبب مشکلات ناشی از موج گرما از روز پنجم ماه اوت به بیمارستان مراجعه کرده اند, ۲۳ تن جان خود را از دست داده اند.

ارقام منتشر شده از سوی این نهاد نشان می‌دهد موج گرما ژاپن را در بر گرفته است و تعداد افرادی که به سبب مشکلات ناشی از گرما روانه بیمارستان شده اند از مرز ۱۰ هزار نفر طی دومین هفته متوالی گذشته است.

این نهاد اعلام کرد از میان آن‌هایی که روانه بیمارستان شده اند ۴۰۰ نفر بستری شدند. ۴۵۰۰ نفر نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

توکیو با هزار و ۴۶۵ نفر شاهد بیشترین افراد مراجعه کننده به بیمارستان بود. ۹۷۷ نفر در سایتاما و ۸۹۷ نفر نیز در اوزاکا روانه بیمارستان شدند.

۵۵ درصد از افرادی که به بیمارستان مراجعه کردند ۶۵ سال یا بیشتر داشتند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی ژاپن در روز چهارشنبه، بالاترین دمای ثبت شده در این کشور مربوط به شهر جوئتسو در منطقه نیگاتا در ساحل شرقی ژاپن بود که ۴۰.۳ درجه ثبت شد.

شهر‌ها در مناطق یاماگوچی، توتوری و هیوگو نیز شاهد دمایی بالای ۳۷ درجه سانتیگراد بودند.