سند قانون اساسی موقت سودان امضا شد

شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر امروز (شنبه) تدابیر شدید امنیتی در خارطوم -پایتخت این کشور- سند قانون اساسی موقت سودان را امضا کردند.

اخبار بین الملل_ عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در مراسم امضای سند قانون اساسی موقت این کشور گفت: انقلاب سودان با تلاش مردم، به اهدافش رسید. نیرو‌های مسلح سودان ثابت کردند که شریک و پل عبور برای تغییر هستند، بدون آنکه نقش حرفه‌ای خود را از دست بدهند. مسالمت آمیز بودن انقلاب ملت در خاطره جهانیان باقی خواهد ماند. از کشور‌هایی که در زمان انقلاب، در کنار سودان ایستادند تشکر می‌کنیم. ما وارد مرحله سازندگی شدیم.

البرهان افزود: جوانان سودانی که در این انقلاب مشارکت داشتند، اکنون باید به دنبال سازندگی باشند. ما اکنون باید گامی به سوی آینده بر داریم. از همه می‌خواهم تا امروز را به ایستگاهی برای گذشتن از تلخی‌های گذشته تبدیل کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم سودان در خیابان‌های پایتخت این کشور امضای سند قانون اساسی موقت را جشن گرفتند.

شمار زیادی از مردم سودان، شامل زنان و مردان و شهروندان پیر و جوان در «سالن دوستی» حضور یافتند. سند قانون اساسی موقت در این سالن امضا شد.

مردم سودان با شعار «حکومت غیرنظامی» ابراز امیدواری کردند این کشور پس از سی سال حکومت عمر البشیر اکنون بتواند به اهداف خود برسد.

ساکنان پایتخت سودان و افرادی که با اتوبوس و قطار از دیگر نقاط کشور به خرطوم آمده اند، فرزندان و پدر و مادر بزرگ هایشان را نیز با خود برای این رویداد آورده اند.

در حالی که فضای جشن و شادی سراسر خرطوم را فرا گرفته است برخی همچنان با دیده احتیاط به اطراف می‌نگرند.

مردم سودان در گفتگو با خبرنگاران پیشرفت و تحولاتی مهم در اوضاع اقتصادی کشورشان را خواستار شدند.