ظلمی که ترامپ در حق آمریکایی ها می کند/ آمریکا رو به زوال است

اخبار بین الملل- در گزارشی که توسط دفتر بودجه کنگره آمریکا منتشر شده آمده که دولت ترامپ در میان اختلافات تجاری این کشور با بسیاری از کشورهای جهان باعث شده درآمد متوسط خانواده های آمریکایی  تا سال 2020 به 580 دلار کاهش یابد.

به گزارش افکارنیوز، تا سال 2020 ، تغییر در سیاست های تجارت ایالات متحده از ژانویه سال 2018 تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده را حدود 0.3 درصد کاهش می دهد و تعرفه های اعمال شده به عنوان بخشی از این سیاست های تجاری ، درآمد واقعی خانواده ها را کاهش می دهد.

این دفتر همچنین پیش بینی کرده است که این تعرفه ها ، که شامل 10 درصد کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار قرار است در ماه سپتامبر و دسامبر  باید وارد بازار شوند  وارد نمی شود، صادرات واقعی از ایالات متحده را 1.7 درصد کاهش دهد.

یک مطالعه توسط اقتصاددانان در دانشگاه های فدرال رزرو آمریکا و پرینستون و کلمبیا نشان داد که اقتصاد و مصرف کنندگان ایالات متحده بزرگترین بازنده جنگ تجاری دولت ترامپ با شرکای تجاری اصلی خود هستند.

 

دولت ترامپ همچنین تصدیق می کند که کشاورزان آمریکایی "قربانی" جنگ تجاری ترامپ با چین هستند ، همانطور که وزیر کشاورزی ایالات متحده در ماه ژوئن این موضوع را خاطرنشان کرد.

 کارشناسان صندوق بین المللی پول نیز در این خصوص معتقدند که "واردکنندگان و مصرف کنندگان آمریکایی بار اضافی را که دولت ترامپ بر بسیاری از واردات آمریکا تحمیل کرده است ، تحمل می کنند."

صندوق بین المللی پول همچنین گفت افزایش تعرفه های تجارت بین کشورها بعید است که عدم تعادل تجارت را کاهش دهد.

در عین حال ، افزایش تعرفه ها با کاهش اعتماد به نفس شرکت ها ، تحرک سرمایه گذاری و اختلال در شبکه جهانی عرضه ، و همچنین با افزایش هزینه ها برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، احتمالاً به رشد داخلی و جهانی آمریکا آسیب می رساند.

آنچه مشهوود است اینکه ترامپ نتوانسته به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و در آینده با سیاست های خصمانه وی آمریکا رو به زوال است