اکثر آمریکایی‎ها ترامپ را نمی‌خواهند

نظرسنجی جدید نشان داد اکثر مردم آمریکا خواهان کنار رفتن دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور از قدرت هستند، اما ترجیح می‌دهند این اتفاق از طریق انتخابات صورت بگیرد.

اخبار بین الملل- نظرسنجی جدید دانشگاه مون موث نشان داد ۵۷ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند اکنون زمان حضور یک رئیس جمهور جدید در کاخ سفید است. در همین حال ۳۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند دونالد ترامپ باید استیضاح شود.

میزان حمایت شرکت کنندگان دموکرات از طرح استیضاح ترامپ رقم قابل توجه ۷۲ درصد بود. این در حالی است که ۳۹ درصد از رای دهندگان مستقل و ۸ درصد از حامیان حزب جمهوری خواه با این موضوع موافق بودند. به طور کلی از زمان آغاز نظرسنجی‌های دانشگاه مون موث در ژوئیه سال ۲۰۱۷ تاکنون میزان حمایت از استیضاح رئیس جمهور آمریکا از ۳۵ درصد تا ۴۲ درصد تغییر داشته است.

تنها ۳۹ درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که ترامپ باید بار دیگر در انتخابات آمریکا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

اوایل این ماه جرد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد روند رسمی استیضاح ترامپ آغاز شده است و آن‌ها در حال جمع آوری اطلاعات و شواهد در خصوص این طرح هستند. بر اساس گزارش هیل ۱۳۰ نماینده دموکرات عضو مجلس نمایندگان از طرح استضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

از زمان انتشار گزارش نهایی مولر، بحث استیضاح رئیس جمهور آمریکا به طور جدی در میان قانونگذاران این کشور مطرح شده است. تحقیقات مولر که به مدت دو سال بر ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده بود، در ماه مارس امسال و پس از ارائه گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای او پایان یافت. رابرت مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده بود. از زمان شهادت مولر در کنگره آمریکا ۱۱ نماینده دموکرات دیگر به جمع حامیان طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور پیوسته اند و بدان معناست که نیمی از مجلس نمایندگان با این طرح موافق هستند.

نظرسنجی دانشگاه مون موث از ۱۶ تا ۲۰ اوت در میان ۸۰۰ آمریکایی به صورت تلفنی برگزار شد.