خطر وقوع  11 سپتامبری دیگر درپی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان!

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خطر وقوع  11 سپتامبر دیگری را به همراه دارد.

اخبار بین الملل_ سناتور لیندسی گراهام در این زمینه اظهار داشت، اگر ما افغانستان را ترک کنیم، به طالبان نمی‌توان برای مقابله با القاعده یا داعش اطمینان کرد و آن‌ها این قابلیت را ندارند. اگر این مورد را از جامعه امنیتی نیز بپرسید که در صورت خروج آمریکا از افغانستان چه اتفاقی رخ می‌دهد، آن‌ها بی‌درنگ می‌گویند این اتفاق  منجر به 11 سپتامبر دیگری می‌شود.

 بر اساس این گزارش، آمریکا پس از ماجرای 11 سپتامبر در سال 2001، به افغانستان تجاوز نظامی کرد و این مسئله 18 سال به طور انجامید و بیشترین میزان دخالت نظامی در یک کشور خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. این نبرد تاکنون باعث کشته شدن بیش از 2 هزار نظامی آمریکایی شده، بیش از 20 هزار نفر مجروح برجای گذاشته است.

نیروهای حمایت قاطع تحت رهبری ناتو که در افغانستان مستقر هستند چهارشنبه گذشته اعلام کردند که دو نظامی دیگر آمریکا در افغانستان کشته شدند. در  بیانیه نیروهای حمایت قاطع ناتو مستقر در افغانستان به جزئیات بیشتری درباره مکان این حادثه اشاره نشده است. ناتو در این بیانیه افزوده که در هماهنگی با وزارت دفاع آمریکا، نام این دو نظامی آمریکایی 24 ساعت بعد از ابلاغ این حادثه به خانواده‌های قربانیان اعلام خواهد شد.

به گزارش فاکس نیوز،گراهام در این گفت‌وگو اظهار داشت که طالبان ظرفیت لازم را برای از بین بردن گروه‌های تروریستی ندارد و  ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان به اطلاع وی رسانده که «افغانستان مدل داعش» سعی در انجام عملیات علیه آمریکا دارد که شاید حتی کشنده‌تر از القاعده باشد.

گراهام در خاتمه اظهار داشت که آمریکا می تواند شمار نظامیان خود را به 8600 تن کاهش دهد، اما پایین‌تر از تعداد خطر بزرگ راهبردی به همراه دارد.