گزارشی از شکنجه نوجوانان فلسطینی در زندان‌ صهیونیست‌ها

 هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، نوجوانان محبوس در زندان دامون رژیم صهیونیستی که تعدادشان به ۴۵ نوجوان زیر ۱۸ سال می‌رسد و همگی از اهالی شهر قدس هستند، گزارش‌های ترسناکی از کتک خوردن و شکنجه خود توسط نیروهای "نحشون" هنگام انتقال به دادگاه‌ها ارائه کردند.

اخبار بین الملل- این هیئت در ادامه بیانیه خود آورد، این نوجوانان گزارش‌های مشابهی از کتک خوردن خود از سوی اعضای این یگان هنگام انتقال به دادگاه‌ها و یا جابه‌جایی از زندانی دیگر به زندان دامون ارائه کردند،‌ آنها گفتند، نیروهای نحشون با پوتین‌های خود تمامی بدن آنها را لگد کرده و به آنها مشت زدند و در داخل ماشین‌های انتقال به زندان و یا در اتاق‌های انتظار دادگاه‌ها آنها مورد اهانت قرار داده و دشنام می‌دادند.

یکی از زندانیان بزرگسال مسؤول نوجوانان محبوس در دامون گفت: این پدیده رو به افزایش است، آثار کتک و شکنجه روی صورت‌ و بدن‌ این نوجوانان هنگام ورود به بخش‌هایشان مشاهده شده است، شکایت‌های فوری در این خصوص به مدیریت زندان ارائه شدند بدون اینکه پاسخی داده شده و یا این شکایت‌ها پیگیری شوند.

هیئت یاد شده در بیانیه خود آورد، نحشون یگان سرکوب و یورش ویژه است که در میان آنها نیروهای نظامی با بدن‌های تنومند و تجربه‌های بالا وجود دارند، این نظامیان پیشتر در یگان‌های جنگی مختلف در ارتش خدمت کرده‌اند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی در ادامه اعلام کرد، مسؤولیت این نیروها انتقال اسرا از زندانی به زندان دیگر و از زندان به دادگاه و نیز انتقال اسرای بیمار و کنترل زندان‌هاست و هدف مدیریت زندان‌ها از به‌ کارگیری این نیروها سرکوب اسرا و اجبار آنها به عمل به دستوراتشان است.

هیئت یاد شده افزود: این یگان اسرا را به بهانه بازرسی مجبور می‌کند برهنه شوند،‌ آنها به بخش‌ها و اتاق‌های زندانیان یورش برده و آنجا را به هم می‌ریزند و زندانی‌ها را شکنجه می‌کنند و همواره بر این اقدامات خود نام مبارزه با جرائم اسرا در زندان‌ها می‌گذارند.