آمریکا دست داشتن در حملات اخیر عراق را تکذیب کرد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون هرگونه دست داشتن در حملات اخیر پهپادی به عراق را رد کرده و مدعی شد حاکمیت این کشور و مواضع دولت عراق در پیش برد امنیت داخلی و محافظت از دموکراسی را تایید می‌کند.

اخبار بین الملل- وزارت دفاع آمریکا با اشاره به همکاری کامل با تحقیقات کنونی درباره حملات اخیر در عراق اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور داشته و تمامی قوانین و توصیه‌ها را به کار می‌گیرد.

نیروهای بسیج مردمی عراق روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول حمله هوایی در شهر قائم واقع در مرز عراق و سوریه و شهادت یکی از فرماندهانشان دانستند.

حشدالشعبی این حمله را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست که به رغم پوشش هوایی آسمان عراق از سوی ائتلاف آمریکا و به رغم وجود بالون‌های بزرگ دیده‌بانی و رصد در نزدیکی محل حادثه روی داده است.

حشدالشعبی تأکید کرد که حمله پهپادی رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز مرحله چهارم عملیات اراده پیروزی در غرب عراق بوده است در این عملیات، نیرو‌های ارتش، پلیس و الحشد عراق در کنار هم عناصر باقی‌مانده گروه‌های تروریستی را تعقیب می‌کردند.

حشدالشعبی در بیانیه خود تأکید کرده است که این گونه حملات هرگز نیرو‌های حشدالشعبی را از انجام وظیفه ملی خود در مقابله با تروریسم و دفاع از خاک، امنیت و کرامت عراق منصرف نخواهد کرد.