نگرانی روسیه از استاندارد دوگانه غرب در مقابل داعش

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره استاندارد دوگانه غرب نسبت به حضور تروریست‌های داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

اخبار بین الملل_ وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای هندی خود گفت: بدون شک مبارزه علیه تروریسم باید عاری از استاندارد‌های دوگانه باشد. اطلاعات نگران کننده‌ای در دست است که برخی همکاران غربی ما در ارتباط با این سازمان تروریستی، معیار‌های دوگانه‌ای دارند و تلاش می‌کنند تا از آن‌ها برای تحقق وظایف ژئوپلیتیکی یکجانبه خود در افغانستان استفاده کنند.

لاوروف همچنین با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای درخواست از روسیه و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای از جمله هند به منظور مبارزه با داعش در افغانستان گفت: مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در مرکز توجه ما در افغانستان قرار دارد و  این تلاش‌ها با هدف تسهیل حل و فصل سیاسی که مورد قبول تمامی گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی باشد و بر اساس یک اجماع گسترده ملی بوده و در عین حال خطر تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را از بین می‌برد.

گروه تروریستی داعش اخیرا مسئولیت انفجار در مراسم عروسی در کابل را که منجر به کشته شدن ۸۰ تن و زخمی شدن ۱۸۰ نفر شد را برعهده گرفت. سخنگوی وزارت کشور افغانستان پیشتر گفت: هسته‌های تروریستی داعش هم اکنون در استان‌های فاریاب، جوزجان، ننگرهار و کنر فعال هستند.

نصرت رحیمی با تایید گسترش حضور داعش در افغانستان افزود: داعش برای امنیت افغانستان تهدید است و تدابیر لازم به منظور سرکوب این گروه در سازمان‌ها و نهاد‌های امنیتی این کشور اتخاذ شده است.

مقامات روسی شمار اعضای داعش در شمال افغانستان را پنج هزار نفر اعلام کرده اند.