سید حسن نصرالله دشمن با ذکاوتی است

پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ گزارش داد روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به بررسی اهداف نظامی حزب الله در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل به لبنان و سوریه پرداخته و تأکید کرده است سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش دشمنی باذکاوت است.

اخبار بین الملل_ یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: دبیرکل حزب الله قول داده به دو حمله اخیر پاسخ دهد. حمله نخست که اسرائیل مسئولیت آن را برعهده گرفت مربوط به حمله به تیم پهپاد‌های انفجاری در بلندی‌های جولان و حمله دوم حمله پهپادی به محله ضاحیه بیروت بود.

اکنون رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند افکار نصرالله  را بررسی کند و واکنش احتمالی وی پیش بینی گردد. همه محافل اسرائیلی معتقدند نصرالله دروغ نمی‌گوید. او اگر قولی بدهد اجرا می‌کند. اکنون پرسش اینجاست که این واکنش حزب الله چه وقت و کجا خواهد بود. فرضیه غالب این است که حزب الله به دنبال هدفی نظامی در شمال مناطق اشغالی خواهد بود. مثل کمین هاردوف که سال ۲۰۱۵ اجرا شد و دو نظامی اسرائیلی کشته شدند. این عملیات مدت کوتاهی پس از عملیات جولان و کشته شدن تعدادی از اعضای حزب الله اجرا شد.

این روزنامه افزود: دبیرکل حزب الله در محاسبات خود این نکته را در نظر دارد که هرگونه اقدامش می‌تواند پاسخی از جانب اسرائیل در پی داشته باشد. نصرالله همچنین به دولت لبنان وفادار است و نمی‌خواهد به اقتصاد ضعیف این کشور صدمه‌ای وارد شود. به ویژه بخش گردشگری که منبع درآمد اصلی بسیاری از مردم در لبنان است.

نیرو‌های حزب الله تلاش می‌کنند پهپاد‌های اسرائیلی را که همواره در حال جمع آوری اطلاعات هستند سرنگون سازند. این اقدام در چارچوب سیاست علنی آن‌ها برای جلوگیری از تحرکات هوائی اسرائیل در آسمان لبنان صورت می‌گیرد. بعید نیست که حزب الله تلاش کند پهپاد‌هایی را به آسمان فلسطین اشغالی بفرستد. 

این روزنامه صهیونیستی در پایان هشدار داده است: اسرائیل نباید درس سال ۲۰۰۶ را فراموش کند. حزب الله در آن زمان چندین بار ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد. علیرغم بهبود توانمندی‌های اطلاعاتی تل‌آویو، یک موضوع هنوز تغییر نکرده است. نصرالله همچون گذشته دشمنی باذکاوت است.