۲ میلیون کودک آفریقایی از تحصیل محروم هستند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد دو میلیون کودک در غرب و مرکز آفریقا به علت ناامنی و بی‌ثباتی در نزدیکی مدارس موفق به تحصیل نشده‌اند.

اخبار بین الملل- یونیسف در گزارش خود آورده است: مخالفت ایدئولوژیک با آنچه تحصیلات به سبک غربی خوانده می‌شود، خصوصا برای دختران، علت اصلی منازعات در این منطقه است. در نتیجه، کودکان محصل، دبیران و مدیران و زیرساخت‌های آموزشی عمدا مورد هدف قرار گرفته‌اند و این حملات در حال افزایش هستند.

حملات گسترده‌ای علیه دانش آموزان، دبیران و مدارس در بورکینافاسو، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، مالی، نیجر و نیجریه انجام می‌شود.

سازمان ملل در گزارش خود افزود: تقریبا نیمی از مدارسی که در شمال غرب و جنوب غرب کامرون قرار دارند، بسته شده اند. نزدیک به چهار هزار و پانصد مدرسه در ماه ژوئن تعطیل شده‌اند و بیش از ششصد هزار کودک نیز ترک تحصیل کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: بیش از یک چهارمِ هفتصد و چهل و دو حمله تایید شده به مدارس در سال جاری در پنج کشور در غرب و مرکز آفریقا صورت گرفته است.

در فاصله آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی، کشورهای بورکینافاسو، مالی و نیجر شاهد شش برابری افزایش تعطیلات مدارس در پی خشونت‌ها بوده‌اند. این رقم از پانصد و دوازده مورد به بیش از سه هزار مورد افزایش یافته است.