واکنش انصارالله به تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید یمن در ایران

«ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران ضمن دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

اخبار بین الملل- «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت ملی مذاکرات صلح یمن در واکنش به این موضوع اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران (رونوشت) استوارنامه ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن در تهران را تحویل گرفت. این اقدام، یک شناسایی (به رسمیت شناختن) آشکار و صریح است که به تمام تحلیل‌ها و پیش‌بینی‎ها درباره موضع ایران در قبال مشروعیت شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی پایان می‌دهد.

عبدالسلام در ادامه از حمایت‌های ایران از یمن، ملت، وحدت و استقلال آن قدردانی کرد.

دولت نجات ملی یمن به تازگی الدیلمی را به عنوان سفیر فوق‌العاده و سفیر تام الاختیار جمهوری یمن در ایران  انتخاب کرد و محمد عبدالسلام انتخاب محمد الدیلمی به عنوان سفیر  فوق العاده یمن در ایران را به وی تبریک گفت و تاکید کرد که تعیین سفیر یمن در ایران با هدف تقویت عملکرد تشکیلاتی در چارچوب تدابیر شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی است.

آذرماه 1395، شورای عالی سیاسی یمن در نشستی اضطراری ترکیب کابینه دولت نجات ملی این کشور با حضور طیف‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف را اعلام کرد.

این شورا تأکید کرد که تشکیل دولت نجات ملی بعد از لج‌بازی و کارشکنی ائتلاف سعودی و مزدوران تحت حمایت‌اش در رسیدن به راهکاری سیاسی در چارچوبی ملی و جلوگیری از ریخته شدن خون غیرنظامیان و ویرانی یمن صورت گرفته است.