مرگ مشکوک دانشمند هسته‌ای

رسانه‌های عربی از مرگ مشکوک «ابوبکر عبدالمنعم رمضان» دانشمند هسته‌ای مصر و رئیس شبکه ملی رصد تشعشعات هسته‌ای وابسته به سازمان تحقیقات هسته‌ای مصر، در مغرب خبر دادند.

اخبار بین الملل- این دانشمند مصری که برای شرکت در کنفرانس انرژی به مغرب سفر کرده بود، چهارشنبه گذشته در اتاق محل اقامت خود در هتلی واقع در منطقه «أکدال» دچار ناراحتی شدید در ناحیه معده شده و پس از انتقال به درمانگاه، جان باخته است.

وبگاه «الجریده ۲۴» مغرب نیز در این باره گزارش داد که عبدالمنعم رمضان بر اثر سکته قلبی فوت کرده و بنا به دستور دادستانی کل جسد او برای کالبدشکافی جهت مشخص شدن علت دقیق مرگ به سردخانه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، منابع پزشکی گفته‌اند که رمضان در ناحیه معده احساس درد داشت و به همین دلیل از خون وی نمونه‌برداری شده و برای انجام آزمایشات به آزمایشگاه انتقال داده شد تا احتمال مسمومیت وی بررسی شود.

این دانشمند مصری در سال ۲۰۱۴ نیز در نشست‌های رسمی با وزرای محیط زیست کشورهای عربی شرکت کرده و در سال ۲۰۱۵برای بررسی آثار تأثیرات احتمالی نیروگاه «دیمونا» رژیم صهیونیستی مأمور شده بود.

وبسایت الموجز مصر نوشت، رسانه‌های مغربی  نیز احتمال ترور این دانشمند مصری توسط موساد را مطرح کرده‌اند و نوشتند که ترور عبدالمنعم رمضان توسط موساد با توجه به اینکه وی مأمور اجرای تحقیقات درباره تشعشعات هسته‌ای نیروگاه دیمونا بر محیط زیست بوده، بعید نیست.