دستگیری 23 عزادار حسینی به خاطر عزاداری محرم+عکس

عوامل یک نهاد رسمی در مالزی موسوم به «جیس» در روز‌های گذشته با حمله به مراکز اسلامی ویژه شیعیان در منطقه «گومباک» واقع در ایالت سلانگور، حاضران در این مراکز را دستگیر کردند، به طوری‌که در یورش شب گذشته به یک مرکز ویژه شیعیان، 23 تن از جمله چند زن  و کودک ستگیر شدند.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه «مالزی تودی» 25 عامل نهاد جیس، ساعت 9.45 جمعه شب به «مرکز اسلامی سلانگور» حمله کرده و 23 نفر از جمله چهار پسر 13 تا 17 ساله را دستگیر کردند. دستگیر شدگان سپس به یک مجتمع اسلامی انتقال یافته و در بازجویی به آن‌ها گفته شد که دلیل این دستگیری، مخالفت با فتواهای صادر شده بوده است. دستگیر شدگان سپس ساعت 5 بامداد شنبه آزاد شده و به آن‌ها گفته شد که احتمال احضار مجدد وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در بسیاری از ایالت‌های مالزی فتواهایی علیه تعالیم شیعه صادر می‌شود و مقام‌های مذهبی این کشور مدت‌هاست که به مراسم مذهبی شیعیان حمله می‌کنند. اینک در مساجد ایالت سلانگور   و در اقدامی بر اساس دستور مقام‌های مذهبی، خطبه‌هایی علیه اقلیت‌های مذهبی (شیعه) خوانده می‌شود.

 

در چهارم سپتامبر (چهارشنبه 13 شهریور) نیز حمله‌ای به منزل یکی از شهروندان ایرانی مقیم مالزی صورت گرفت. این اقدامات بخشی از سرکوب شیعیان این کشور در آستانه مراسم عزاداری محرم محسوب می‌شود. یکی از شیعیان مالزی در این زمینه به این وبگاه گفت که مقام‌های این کشور در سال‌های اخیر سرکوب مسلمانان خارجی مقیم مالزی را افزایش داده‌اند.