به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "فکری عبدالمطلب" روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت: تظاهرات چند روز اخير دانشجويان دختر شهر ابها و همبستگي دانشجويان ديگر با آنها پيشرفتي براي بهار عربي در كشور استبدادي عربستان كه كشور آل سعود خوانده مي شود، محسوب مي گردد و ما از استان الشرقيه تا دانشگاه ابها شاهد تحولات جديدي هستيم.

وی افزود: رژیم سعودی مانند رژیم های سرنگون شده تونس و مصر دچار حماقت و کوته فکری است، و نمی خواهد از وقایع این کشورها درس عبرت بگیرد؛ فعالیتی در روز " خشم " در ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شد که چند فعال سیاسی درپی آن بازداشت شدند، و سازمان عفو بین الملل در گزارشی نقض حقوق آنان را هنگام رسیدگی به پرونده شان در دستگاه قضائی فاش کرد.

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: تظاهرات دانشجویان عربستانی که به همراه دیگر دانشجویان منطقه پرچمدار انقلاب های عربی هستند، نتایج مطلوب خود را به آرامی در عربستان نشان می دهد؛ کشوری که زمامدارانش پیر شده اند و به نظر می رسد که اختلافاتی در نسل جدید شاهزادگان در خاندان سلطنتی آغاز شده است.

این کارشناس امور سیاسی عربستان تأکید کرد: اختلافات خاندان سلطنتی، درگیری های استان الشرقیه و واقعه دانشگاه ملک خالد بن عبدالعزیز در آینده نزدیک منجر به وقوع تحولاتی خاص خواهد شد، خصوصاً اینکه موارد فوق با فعالیت های اصلاح طلبانه ای همراه شده که از سال ۲۰۰۲ ازسرگرفته شده است.

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: آل سعود با كمك آمريكا و ديگر طرف هاي متحد خود جريان ضد انقلاب را هدايت خواهد كرد، و قطر نيز دست به كار شده است و تلاش مي كند جاي پایي براي خود در کشورهای دیگر باز کند.