عراق خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

احمد نایف الدیلمی، نماینده عراق در اتحادیه عرب در جلسه افتتاحیه ۱۵۲‌امین نشست عادی اتحادیه عرب در قاهره خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

اخبار بین الملل-احمد نایف الدیلمی همچنین از سوری‌ها، یمنی‌ها و لیبیایی‌ها خواست تا برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه اختلافات خود را کنار گذاشته و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

نماینده عراق افزود: منطقه عربی امروز با چالش‌های فزاینده‌ای روبه روست که نیازمند تجدیدنظر در شیوه تعامل جهت مقابله با تهدید‌ها و بحران هاست. باید از اتخاذ سیاست‌های تنش زا و دخالت‌های خارجی پرهیز و برای تحقق خواسته‌های مشروع ملت‌ها تلاش شود.

او در رابطه با شرایط عراق تصریح کرد عراق با بحران گروه‌های تروریستی که شهر‌های بسیاری را ویران کردند روبه رو بود، اما ارتش این کشور تروریسم را از بین برد که اکنون فرصت برای بازسازی شهر‌های ویران شده فراهم است.

او افزود: از کشور‌های عربی می‌خواهم که تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم و جنایت‌های سازماندهی شده بیشتر و عراق را در بازسازی ویرانی‌های به جای مانده از داعش حمایت کنند.

الدیلمی در پایان به موضوع اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین پرداخت و گفت مسئله فلسطین اصلی‌ترین مسئله جهان عرب است؛ از جامعه بین الملل می‌خواهم به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف پایبند باشد.