به گزارش افکارنیوز، "هشام الصباغ" روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تظاهرات و اعتراضات امروز براي اعلام همبستگي با عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي و اعلام وفاداري به شهيد فاضل العبيدي برگزار شد.

وی تأکید کرد: ملت به اعتراضات مسالمت آمیز خود تا نیل به هدف " تشکیل دولت دمکراتیک و پارلمان منتخب " ادامه خواهد داد.

عبدالهادی الخواجه از یک ماه پیش تاکنون در یکی از زندان های رژیم آل خلیفه اعتصاب غذا کرده است و فاضل العبیدی نیز روز گذشته به ضرب گلوله نیروهای رژیم کشته شد.

عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: تنها گناه عبدالهادی الخواجه این است که از مطالبات مردم برای " آزادی و دمکراسی " حمایت کرده بود، و مردم نیز برای کاستن فشارهای وارده به عبدالهادی الخواجه در زندان و نهایتاً آزادی وی، تظاهرات و فعالیت های اعتراض آمیز امروز را برگزار کردند.

الصباغ گفت: رژیم آل خلیفه اعلام می کند که به زودی مذاکرات ملی را برای پایان دادن به بحران یک ساله بحرین برگزار خواهد کرد، اما ما تا زمانی که تانک ها و خودروهای نظامی در خیابان ها باشد و زندانیان سیاسی آزاد نشده اند، هیچ مذاکراتی را قبول نخواهیم کرد.

الصباغ آل خليفه را سردرگم توصيف كرد و گفت : رژيم با پيگيري سياست سركوب نتوانسته مردم را آرام كند و تنها راه حل بحران كشور محقق كردن مطالبات مردم است .