ائتلاف سعودی مدعی انهدام پهپاد یمنی شد

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی، مدعی شد که پدافند هوایی ارتش سعودی صبح امروز (چهارشنبه) یک فروند پهپاد یمنی را بر فراز عربستان منهدم کرده است.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه الریاض، او بدون اشاره به نوع پهپاد ادعایی، گفت که این پهپاد به سمت شهر «نجران» در حال پرواز بود. منابع خبری یمنی تا بدین ساعت خبری از حمله پهپادی به خاک عربستان گزارش نکرده‌اند.

ترکی المالکی بار دیگر با متهم کردن گروههای یمنی به وابستگی به ایران ، مدعی شد که پهپادهای یمنی در صدد هدف قرار دادن غیر نظامیان هستند؛ در حالی که تا کنون هیچ موردی از تلفات غیر نظامی در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان گزارش نشده است.

در همین حال سازمان «خدمات و دفاع شهری» عربستان نیز از برگزاری مانور به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهر ریاض و استان‌های «الدرعیه»، «الخرج» و «الدلم» در ساعت یک بعد از ظهر ۲۰ محرم (۲۹ شهریور) خبر داد.

در آخرین حمله یمنی‌ها به خاک عربستان، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عصر روز یکشنبه گذشته شش فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به مواضع نظامیان سعودی در جازان در جنوب عربستان شلیک کردند. منابع یمنی گفتند که این شش موشک بالستیک به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه «جبل الدود» در جازان شلیک شده بود.