استقرار تجهیزات نظامی ترکیه در ادلب سوریه

ترکیه به منظور تقویت ایست‌های بازرسی خود در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه نیرو‌ها و تجهیزات نظامی جدیدی را در این منطقه مستقر کرده است.

اخبار بین الملل- خبرگزاری آناتولی گزارش داد کاروانی متشکل از تجهیزات و ادوات نظامی پنج شنبه صبح با عبور از مرز سوریه راهی ایست‌های بازرسی در ادلب شدند.

 طی هفته‌های گذشته درگیری‌ها در ادلب سوریه تشدید شده است. ارتش سوریه اقداماتی را به منظور پاکسازی این منطقه از وجود تروریست‌های باقی مانده آغاز کرده و شهر استراتژیک خان شیخون را بسته است.

همچنین در ۳۱ اگوست توافق آتش بس جدیدی میان روسیه و ترکیه در این منطقه به اجرا درآمد. با این حال در همان روز نیرو‌های آمریکایی با انجام یک حمله هوایی به بهانه هدف قرار دادن سران وابسته به گروه تروریستی القاعده، آتش بس در ادلب را نقض کردند. بنا به اعلام روسیه حمله آمریکا به این منطقه تلفات انسانی نامشخصی را برجا گذاشت و به زیرساخت‌های انسانی در این منطقه آسیب زد.

همچنین بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای شش کاروان تجهیزات نظامی ترکیه هفته گذشته برای آغاز عملیات گشت‌زنی مشترک با آمریکا وارد شمال شرقی سوریه شدند. در ماه آگوست، آنکارا و واشنگتن برای ایجاد منطقه امن در شرق رودخانه فرات به توافق رسیدند. قرار شد این منطقه به عنوان منطقه حائل میان مناطق مرزی سوریه و ترکیه در نظر گرفته شود.

به دنبال توافق آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه حائل در شمال شرق سوریه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تلاش برای جداسازی بخشی از خاک سوریه را ناپذیرفتنی خواند.