به گزارش افکارنیوزبه نقل ازايسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزير دولت حماس تصریح کرد: موضع گروههای فلسطینی در قبال این جنایات کاملا مسئولانه است و ملت فلسطین هرگز در قبال این اقدامات غیرانسانی سر تسلیم فرود نمیآورد.

وی از دشمن صهیونیستی خواست تا هر چه زودتر به تجاوزات علیه ملت فلسطین پایان بخشد.

در همین حال، اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد: این تجاوزات به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، احسان اوغلو طی اظهاراتی که بخش اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی آن را منتشر کرد، رژیم صهیونیستی را مسئول تداوم تجاوزاتش علیه شهروندان فلسطینی خواند.

وی شورای امنیت و سازمان ملل و کمیته چهارجانبه صلح را به عمل به وظایفشان و مداخله فوری برای متوقف کردن حملات وحشیانه این رژیم و ملزم کردن آن به قوانین بین‌المللی فرا خواند.

از سوی دیگر، مسئولان اتحادیه عرب نیز حملات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

محمد صبیح، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه و سکوت جامعه جهانی در برابر این اقدامات رژیم صهیونیستی حملات اخیر غزه را " وحشیانه " توصیف کرد.

وی افزود: ادامه این تجاوزات، اتخاذ موضع یکپارچه عربی برای پایان دادن به این کشتارها و جنایات را ضروری ساخته است.

همچنین راکان المجالی، سخنگوی رسمی دولت اردن و وزیر مشاور دولت در امور اطلاع‌رسانی نیز بر مخالفت کشورش با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بی‌دفاع تاکید و این رژیم را مسئول پیامدهای این حملات وحشیانه دانست.

صائب عریقات، ‌ مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد: ما اظهارات اخیر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم که بهتر است آمریکا به ملزم کردن اسرائیل برای پایان دادن به حملاتش به نوار غزه و برقراری آرامش و صلح بپردازد.

وی همچنین افزود: محمود عباس، ‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور پایان دادن به حملات اسرائیل به نوار غزه تماس‌هایی را با مسئولان مصر، اتحادیه اروپا و کمیته چهارجانبه صلح برقرار کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه عربستانی عکاظ نیز اعلام کرد که تعداد شهدای حملات چند روز اخیر غزه به ۲۲ تن افزایش یافته است.

این در حالی است که حدود ۳۰ تن دیگر نیز طی این حملات به شدت زخمی شده‌اند.