واکنش «سعد الحریری» به عملیات پهپادی ارتش یمن علیه آرامکو

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان عملیات ارتش لبنان علیه دو پالایشگاه تأسیسات نفتی « آرامکو » عربستان سعودی را محکوم کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، الحریری مدعی شد: این تجاوز، مسؤولیت‌های بزرگی را بر عهده جامعه جهانی قرار داده تا به تمام ابزارهای تجاوز و تروریسم خاتمه دهد، موضوعی که کشورهای عربی را در بر گرفته و ثبات منطقه‌ای را در معرض سردرگمی بیشتر ناشی از درگیری‌های قابل انتقال قرار داده است.

وی در ادامه ضمن اعلام همبستگی با عربستان سعودی تصریح کرد، این «تجاوز» نهیبی به کشورهای عربی همبستگی بیشتر با هدف جلوگیری از خطراتی است که این کشورها را تهدید می‌کند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه (دیروز) اعلام کرد یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داده و در این راستا افراد شریف و آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

عملیات ارتش یمن علیه برخی مواضع در عربستان سعودی پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور از پنج سال پیش تا کنون به همراه برخی کشورهای دیگر جنگ علیه مردم یمن به راه انداخته و هزاران نفر را کشته یا زخمی کرده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرده‌اند تنها زمانی که عربستان به حملات خود پایان دهد می‌تواند خیالش از بابت هدف قرار نگرفتن اهدافی در خاک این کشور راحت باشد.