پمپئو حرف بی ربط می‌زند

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به اهداف راهبردی در دورترین نقطه شرقی عربستان آورده است: پس از حمله حوثی ها به اهداف راهبردی در عربستان با هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو و تاثیر این حمله بر تولید نفت، ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه منشاء حملات ایران یا عراق بوده است، مطرح شد که این ادعا در واقع تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر سامانه های ناکارآمد آمریکا که به عربستان داده است، محسوب می شود.

اخبار بین الملل- این رسانه می نویسد: این حمله موفقیت بزرگی برای حوثی ها محسوب می شود که پهپادهای آنها مسافت طولانی را پیموده و تاسیسات نفتی در بقیق و خریص هدف قرار دادند. در حالی که همه از موفقیت حوثی ها سخن می گویند، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا داستان عجیبی نقل کرده است و اینکه منشاء حملات عراق و ایران و با موشک بوده است!

رای الیوم نوشت: کارشناسان امور نظامی و تسلیحاتی حرفهای پمپئو را به باد سخره گرفته اند. واشنگتن ماهواره ها و رادارهایی در ناوها و پایگاههای نظامی خود در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که شناسایی منشاء حملات با آن کار سختی نیست. پمپئو داستان بدون مدرک و دلیل نقل کرده است و مایل به سرپوش گذاشتن بر شکست سامانه دفاعی آمریکایی که از آرامکو حفاظت می کند، است. آرامکو با پدافند و موشک های پیشرفته ای که آمریکایی بر آن نظارت دارند، حمایت می شود زیرا آن شاهرگ اقتصادی عربستان و راهبردی اقتصاد جهانی است.

این رسانه در ادامه آورده است: جنگ یمن ناکارآمدی موشک های آمریکایی در رهگیری موشک های بالستیک و بالدار حوثی ها و پهپادهای یمنی ها را نمایان ساخت. پنتاگون کارشناسانی برای نظارت بر رادارهایی که عربستان از آنها استفاده می کند اعزام کرد و تاکنون موفق به رهگیری بیشتر پهپادها و موشکهای یمنی ها نشده اند.