آغاز رأی‌گیری در بیست‌ودومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی

 شعبه‌های اخذ رأی در فلسطین اشغالی صبح امروز (سه‌شنبه) به روی رأی‌دهندگان در انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گشوده و روند انتخابات رسما آغاز شد.

اخبار بین الملل- در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب 120 نماینده کنست طی سال جاری است، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی واجد شروط رأی دادن به پای صندوق‌ها می‌روند.

زمان قانونی رأی‌گیری فعلا تا ساعت 10 شب (به وقت محلی) بوده و در صورت تمدید نشدن آن، رسانه‌ها اولین آمار نظرسنجی‌های پای صندوق را منتشر می‌کنند. نتایج اصلی نیز روز چهارشنبه (فردا) منتشر خواهد شد.

در این انتخابات یازده حزب برای به دست آوردن 120 کرسی پارلمان با هم به رقابت می‌پردازند که از مهمترین آنها می‌توان به حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد کل ارتش این رژیم، ائتلاف «یامینا» به رهبری «آیلت شاکد» وزیر پیشین دادگستری، ائتلاف «لیست مشترک» اعراب به رهبری «ایمن عوده» و حزب «اسرائیل بیتونا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه و جنگ پیشین این رژیم اشاره کرد.